Co powinna zawierać strona internetowa?

Dobrze zaprojektowana strona internetowa? Czyli jaka? Są przecież gusta i guściki, o których w myśl powiedzenia nie powinno się dyskutować. Kolorystyka i ogólny wygląd strony www, to już interes każdego, kto stronę sobie zażyczył. Zleceniobiorca wykonuje swoją pracę, często wbrew swoim przekonaniom. Może próbować zmienić zdanie swojego klienta, jednak to trudny temat, bo jak wiadomo – każdy chce pozostać przy swoim pomyśle, swojej koncepcji i sytuacja nie należy do najłatwiejszych. Nieważne od tego, jaki ostateczny wizerunek strona przyjmie, powinna zawierać kilka podstawowych elementów w określonej formie.

Po pierwsze grafika – strona powinna być ładna, a elementy graficzne nie powinny jej dominować. Animacje i niepotrzebne bannery odwracają uwagę klienta od tego, co istotne. Menu – ułatwia dostęp do treści. Intuicyjne, czytelne i takie, które łatwo można odnaleźć jest podstawą każdej strony internetowej. Kontakt – to jeden z najważniejszych elementów twojej strony. Potencjalny klient musi mieć możliwość kontaktu z tobą. To ułatwia sprawę, kiedy ktoś zainteresowany jest jakimś przedmiotem, ale chciałby zapytać o szczegóły. Jeżeli na stronie nie ma podanego chociaż numeru telefonu (nie wspominając już o adresie mailowym lub numeru czy nicku komunikatora), to właśnie tracimy klienta. Wyszukiwarka – prowadząc zwłaszcza sklep internetowy nie łudźmy się, że ktoś będzie sprawdzał wszystkie działy, aby znaleźć interesujący go produkt.

Aktualizacje – świadczą o rzetelności i podejściu firmy do klienta. Każdy z nas chce mieć do czynienia z aktualnymi ofertami i produktami. Pozycjonowanie – pozycjonowanie to konieczność. Jeżeli chcesz zaistnieć w świecie internetu, musisz zainwestować w pozycjonowanie. Pozwoli to doprowadzić klientów do twojej strony. Interaktywność – to między innymi możliwość komentowania i oceniania produktu, a ponadto ich udostępniania na portalach społecznościowych. Promocja – podobnie, jak pozycjonowanie, promocja jest nieodzownym czynnikiem pozwalającym na poznanie naszej firmy. Reklama na stronach www, serwisach lub nawet mailingach, czy zwykłych ulotkach powinna zawierać nasze dane, które skutecznie doprowadzą zainteresowanych do naszej działalności.

Menu