Dobra nazwa domeny, czyli jaka?

Posiadanie własnej witryny internetowej otwiera przed każdym przedsiębiorcą, zarówno tym początkującym, jak i tym z długoletnim stażem pracy, bardzo wiele dróg dotarcia do szerokiego grona odbiorców – przede wszystkim potencjalnych klientów.
Nie da się ukryć, że każdemu, kto prowadzi własną działalność lub zamierza otworzyć swój biznes zależy w głównej mierze na byciu o krok przed konkurencją, której aktualnie nie brakuje, niezależnie od wykonywanych przez nas usług, czy sprzedawanych produktów. Jak zatem wykorzystać świat wirtualny, aby przyciągnąć uwagę jak największą ilość użytkowników?
Naszym priorytetem powinno stać się odpowiednie dobranie nazwy domeny. Domena składa się z nazwy głównej oraz charakterystycznej końcówki, profesjonalnie zwanej – rozszerzeniem. Dwa, wydawać by się mogło nieznaczące czynniki, odpowiadają za nasze być albo nie być. Być może dlatego, że z dość mocnym dystansem podchodzimy do świata wirtualnego, tak wiele firm nie radzi sobie dobrze. W przeprowadzonych niedawno badaniach okazało się, że to, jak nasza działalność funkcjonuje wirtualnie i jak odbierana jest przez internautów ma ogromny wpływ na to, jak prosperujemy w świecie realnym. Większość z nas poszukuje informacji w Internecie. Abstrahując od tego co tak naprawdę staje się obiektem naszych poszukiwań – jeżeli potrzebujemy skorzystać z produktu czy usługi sięgamy po smartfon, tablet, laptop i za pomocą wyszukiwarki wertujemy interesujące nas kwestie. Jeżeli znajdziemy coś odpowiedniego – kontaktujemy się z właścicielem lub odpowiednim działem.
Dlatego właśnie tak istotnym jest, aby witryna internetowa naszej firmy spełniała kilka kryteriów. Po pierwsze – nie używajmy w nazwie znaków diakrytycznych. Pomimo tego, że od pewnego czasu zaczyna pojawiać się sporo domen z polskimi znakami, to na pewno nie jest to ani wygodne, ani praktyczne. Przyzwyczajeni jesteśmy, że nie musimy w pasku adresu podawać polskich znaków. Druga kwestia – nazwa musi być prosta i zapamiętywana. Wiemy, że trudno dzisiaj o dobór tej odpowiedniej, jednak nie jest to niemożliwe. Następnie – odróżniajmy się od konkurencji – nie ma nic gorszego niż domena wyglądająca jak tysiąc innych – o pomyłkę nie trudno, a utracony klient nigdy już do nas nie powróci. Nasza nazwa powinna informować o tym czym zajmuje się nasza firma. Klient widzący naszą witrynę powinien wiedzieć z czym ma do czynienia.

Menu